دشمن در خانه

Sunday, August 23, 2020

 پارادوکس چربی 

از یک طرف باور عمومی این هست که چاقی دلیل دیابت نوع دو هست. از سوی دیگر باور دانشمندان این هست که چربی قهوه ای موجب جلوگیری از دیابت میشود. کدامیک را باید پذیرفت؟

البته راه در رو این هست که ان نوع چاقی که سبب ابتلا به دیابت میشود، چربی سفید هست!  از آنسو دانشمندان پی برده اند که این دو چربی به همدیگر قابل تبدیل هستند. و حالا هم دنبال اینوهستند که پیدا کنند چگونه میشود چربی سفید را به چربی قهوه ای تبدیل کرد.

من فکر میکنم این شکل تناقض امیز مواجهه شده با مساله چاقی و دیابت، از اینجا نشات میگیرد که انها بررسی هایشان را روی مقطع جداگانه متمرکز کرده اند و قادر نیستند کلیت مساله را درک کنند. قاعدتا اگر بررسی در فرد دیابتی انجام پذیرد و یا در فرد در حال ابتلا انجام پذیرد، دو دسته جواب متفاوت خواهیم گرفت. ادم دیابتی دیگر تمام سدهایی  که او  را از دیابتی شدن باز میداشته را شکسته و قطعا حکمی که برای او هست و نتایجی که از بررسی او بدست میاید، قابل انطباق به ادم چاقی  که هنوز   دیابت نگرفته نادرست هست. همین قسم کج بینی در مورد حیوانات آزمایشگاهی هم اتفاق می افتد. بنظرم مادام که بررسی ها همه جانبه نباشد این تناقض ها وجود خواهد داشت و برای بررسی همه جانبه لازم هست تئوری مان از دیابت دگرگون شود و چنان شود که دو بخش محیطی و مغزی را توامان در بر بگیرد

0 Comments:

Post a Comment

<< Home